Coronavirus

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt.

Några FAQ kommer nedan.

Är Molin Bil öppet som vanligt?
Ja, vi håller öppet vanligt och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Vi har vidtagit extra åtgärder och du kan läsa om dem under punkten försiktighetsåtgärder och kundlöften.

Hur arbetar Molin Bil med att förebygga smittspridning?
Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder. Vi har utökat städningen och har även utökat våra kundlöften för att möta eventuellt oroliga kunder. Läs mer om våra utökade kundlöften nedan.

Vad händer nu när däckbytesäsongen snart är i full gång?
Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Även här utgår vi från våra försiktighetsåtgärder och utökade kundlöften (läs mer nedan) samt att vi tänker på hygienen i alla lägen. Lagen säger att Dubbdäck får användas 1 oktober – 15 april, eller annan tid om det råder vinterväglag eller förväntas bli, så vi kommer självklart hjälpa alla kunder med detta.

Kan jag komma i kontakt med Molin Bil utan att besöka er anläggning?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Molin Bil för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har både chatt och telefon öppen under våra ordinarie öppettider och du når oss på molinbil.se eller 060-66 98 80.

Försiktighetsåtgärder och kundlöften.
På Molin Bil ger vi kundlöften, vissa av dem har vi just nu svårt att leva upp till. Som till exempel att bjuda på mat eller smörgås medan du väntar på din bil som är på service. Det viktigaste är att fokusera på att minska risken för smittspridning. Därför har vi tagit fram ett antal praktiska åtgärder som kan hjälpa dig som kanske känner en viss oro för att komma till oss.
• Vi sätter in extra städning på vår anläggning.
• Vi välkomnar dig till anläggningen men vi skakar däremot inte hand.
• Som alternativ betalning kan du använda Swish.
• Våra Servicetekniker använder skyddshandskar och desinficerar ratt, golv, säten, växelspak, backspegel, solskydd osv i din bil samt täcker över ratt, säte och golv.
• Vi kan ha dialog kring ny eller begagnad bil via mail och telefon och vi har även e-signatur för avtalsskrivning.
• Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga och ta frågor via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.

Hantering av bilnycklar.
Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i nyckelinkastet utanför vår huvudentré. När du ska få tillbaka din nyckel kan du ringa till våra Servicerådgivare på 060-66 98 90, så får du din nyckel på parkeringsplatsen och slipper gå in på anläggningen.

Hämta & Lämna
För dig som har bokat service men har att komma till oss så erbjuder vi dig kostnadsfri hämtning och lämning av din bil.

Ring våra servicerådgivare på 060-66 98 90 eller maila kundmottagning@molinbil.se så hjälper vi dig.

Hyrbil via MABI Hyrbilar
Om du önskar hyrbil medan din bil är på verkstadsbesök erbjuder vi kraftigt subventinerade priser i våra tre olika bilklasser. Kontakta Ida och Amanda på  sundsvall@mabi.se eller ringer 060-12 45 22 för bokning samt samt att ni finner ni en lämplig lösning för nyckelöverlämningen.

  • Liten 100 kr / dag
  • Mellan 200 kr / dag
  • Stor 300 kr / dag

Vill du ändå avboka ditt kommande besök, kontakta då din säljare via telefon eller mail. Vi kan såklart fortsätta dialogen via mail eller telefon om det önskas.

Viktigt med fortsatt service av din bil.
När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

Kontakta gärna ditt försäkringsbolag om vad som gäller för dig samt läs gärna om garantin på din bil för respektive tillverkare.
• BMW
• MINI

Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?
Välkommen att kontakta oss och ta hand om varandra.